Enkele post bekijken
  #4  
Oud 2nd November 2009, 19:39
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Bedrijven verwachten vandaag de dag meer flexibiliteit van hun werknemers dan vroeger. Voor veel mensen is dit heel moeilijk. Denk maar aan personen die naast hun werk ook een gezin hebben. Voltijds werken combineren met een gezin is niet altijd even makkelijk. Ik begrijp dus heel goed dat hierdoor veel mensen (vooral vrouwen) kiezen voor deeltijds werken.
Deeltijds werken heeft natuurlijk ook negatieve gevolgen, bv. het pensioen of een latere werkloosheidsuitkering. Ik denk dat mensen die toch deze keuze maken de nadelen goed overwegen. En zoals Lisa al zei, als je later toch beslist om voor een topfunctie te gaan, is dit nog zeker niet te laat.
Naast deeltijds werken zijn er ook nog tal van andere mogelijkheden om je gezin te kunnen combineren met je werk. Denk maar aan voltijds van thuis uit werken of tijdskrediet nemen. Bedenk wel dat er ook aan deze mogelijkheden een aantal nadelen aan verbonden zijn. Voor je dus beslist, raad ik iedereen aan om alle mogelijkheden grondig na te kijken.
Met citaat antwoorden