Enkele post bekijken
Oud 2nd November 2009, 19:17
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User

Wij kiezen er bewust voor om onze doop 'plezant' te houden. Wat heb je er nu aan om 'schachten' naar spoed te moeten sturen? Bij ons in Vorselaar zijn het wat chirospelletjes die ervoor zorgen dat zowel de dopers als de gedoopten het 'leuk' vinden (in de zin van doenbaar en grappig) . Als een 'schacht' zegt "genoeg is genoeg" dan is dat zo. Dan zetten we hem apart in de 'EHBO' ruimte en vragen of alles in orde is en of we iets voor hem/haar kunnen doen.

Waarom laten mensen zich in Vorselaar dopen? Het is een unieke ervaring (mijn mening). Je leert er mensen kennen en er zijn wel wat voordelen. Denk maar aan het peter-meterschap... Of de gratis consumpties op de TD's... Of toegang tot gesloten activiteiten enz.

Ik begrijp dat mensen hier radicaal tegen zijn maar ik hoop dat zij toch respect hebben voor de keuze van anderen....

Orgineel gepost door wim leenaerts
...en van diegenen die op het einde van het 3de jaar afgestudeerd zijn was het grootste deel niet gedoopt.

Deze opmerking vind ik niet gepast... Sinds wanneer bepaalt een doop of je afstudeert of niet? Het is gewoon logisch want dit jaar heeft 1/4 van de studenten zich laten dopen... Dus het zijn er sowieso minder... Het is niet zo dat de studenten die minder 'slaagkans' hebben zich wel laten dopen en de anderen niet... Deze opmerking komt over als een verwijten naar iedereen die zich heeft laten dopen en niet is afgestudeerd om de één of andere reden (maar het kan ook aan mij liggen).
Met citaat antwoorden