Enkele post bekijken
Oud 1st November 2009, 16:07
Lars.Janssen's Avatar
Lars.Janssen Lars.Janssen is offline
Registered User

Man steekt centrum voor herdenking 9/11 in brand

Man steekt centrum voor herdenking 9/11 in brand

Een 26-jarige man heeft zaterdag een deel van het herdenkingscentrum voor de terreuraanslagen van 11 september 2001 in New York in brand gestoken. De kapel waar menselijke resten van slachtoffers liggen, is door de brand beschadigd.

De banken in de kapel zijn volgens CNN in brand gevlogen. Ook de kleine monumentjes die door nabestaanden zijn achtergelaten, zijn door het vuur getroffen. De menselijke resten zijn niet door vuur aangetast.

Brandstichter aangehouden
Brandstichter Brian Schroeder is aangehouden. De tijdelijke kapel, gehuisvest in een witte tent in Manhattan, is de rustplaats voor een aantal slachtoffers. Zij worden later overgebracht naar het herdenkingscentrum, dat nu nog in aanbouw is.

Door de aanslagen van 11 september kwamen bijna drieduizend Amerikanen om in het World Trade Center. Het blijft tot op heden de grootste terreuraanslag uit de geschiedenis. (anp/mvdb)
01/11/09 10u56

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-in-brand.dhtml

Eigen mening.

Ik vind dit eigenlijk wel schandalig. Dat een persoon dit durft te doen. De nabestaanden van de slachtoffers hebben het op zich al moeilijk, en nu dat dit er nog bij komt. Volgens mij is de brandstichter iemand die weinig aandacht kreeg en zijn actie een schreeuw voor aandacht was. Hij moet toch wel zeker gestraft worden.
Ik heb dit artikel gepost bij sociaal - economisch met vooral de nadruk op het sociale. De nabestaanden hebben het samen toch heel lastig.
Met citaat antwoorden