Enkele post bekijken
Oud 31st October 2009, 16:09
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User

Ikzelf ben het wel eens met het artikel. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn smstaal soms ook wel simplistisch is. Mensen laten veel letters weg, letten niet op hun spelling enzovoort. Toch denk ik dat mensen wel een onderscheid kunnen maken tussen msn/sms-taal en andere geschreven taal. Ja, er worden vaak nog d/t-fouten geschreven maar dat vind ik meer een teken van luiheid. Ikzelf controleer mijn teksten altijd (ook straks voor ik dit bericht ga posten). Dan kan je toch even controleren of er d/t-fouten instaan? Iedereen kan wel eens een fout maken - wij zijn tenslotte ook maar mensen - maar het kost echt niet zoveel moeite om je post of wat dan ook even te controleren.

In het artikel wordt ook vermeld dat mensen op forums of blogs geen correct Nederlands gebruiken. Persoonlijk vind ik dat nu geen al te groot probleem. Geef nu zelf toe, wie schrijft er nu in een zakelijke stijl wanneer dat helemaal niet nodig is? Je schrijft toch zoals je jezelf daar goed bij voelt. Ik denk dus ook niet dat dit het zakelijke schrijven belemmerd. Ik vind dat er gewoon een onderscheid is.

Ik ben het er tevens ook mee eens dat mensen meer schrijven. Een ander voordeel van het internet-tijdperk is dat je je schrijfsels altijd kan aanpassen als je dat wil. Ik ken al 2 vriendinnen die bezig zijn met "een boek" te schrijven, gewoon omdat ze dat willen. Ze schrijven dan een deel wanneer ze daar zin in hebben, slaan het op en als ze nog eens inspiratie hebben, voegen ze gewoon wat toe. Die luxe had je vroeger niet. Ik denk dus dat het internet het vrijwillig schrijven inderdaad wel bevordert.
Met citaat antwoorden