Enkele post bekijken
Oud 30th October 2009, 02:00
Matijs.Boeckx Matijs.Boeckx is offline
Registered User

Ik vind ook dat er helemaal niets gedaan wordt tegen illegaal downloaden.
Ook vind ik dat het niet moet. Dit is niet omdat ik er zoveel voordeel uit haal maar ik zal mij proberen te beargumenteren...
Citaat:
Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die regelmatig en veel downloaden, doorgaans meer muziek-cd’s of -dvd’s kopen dan mensen die minder downloaden.

Hier ben ik volledig mee akkoord!
Mensen die actief met muziek bezig zijn zullen volgens mij ook sneller een cd-winkel binnen stappen. Wat ik vaak doe is de cd kopen nadat ik hem al beluister heb op mijn pc. Ik heb toch een heel aantal cd's in mijn kast staan dus ik kan niet echt zeggen dat ik de muziekindustrie boycot.

Ik denk ook dat de muziekindustrie niet veel doet tegen muziekpiraterij omdat zij gewoon nog steeds veel geld verdienen. Het is een enorme sector die met opkomen van de consumptie zeer sterk gegroeid is.

Wat ik mij afvraag: zijn er controles? Ik hoor wel verhalen van mensen die boetes moesten betalen voor enorme aantallen illegale muziek maar wat zie je er van? SABAM is een organisatie voor auteursrechten die zegt dat zelfs een bandje geen geld mag verdienen door covers te spelen tenzij je ervoor betaald! Sommige regels gaan zo ver dat je spontaan laat vallen. En wie houdt je tegen?
Met citaat antwoorden