Enkele post bekijken
  #8  
Oud 30th October 2009, 00:40
Matijs.Boeckx Matijs.Boeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: BEERSE
Posts: 31
extreem rechts en de media

Ik wou graag wat verder ingaan op het contact van de filmploeg en extreemrechts. Volgens mij leiden velen van die rechtse mannen een dubbel leven. In het openbaar mogen ze zich niet racistisch of nationalistisch uiten.
Op zo'n momenten willen ze geen camera's zien. Het is wanneer zij zich op hun gemak voelen en dat is op zulke bijeenkomsten. Iedereen daar deelt min of meer dezelfde gedachtegang. het leek mij ook niet een geheime bijeenkomst te zijn. Een reportersgroep werd zo goed als uitgenodigd voor dit evenement en traden allerlei bands op. Niet iets kleins dat je in een verlaten pand organiseert dus.

De meeste mensen van tegenwoordig zijn verschrikkelijk neutraal, alles is voor hen relatief dus ze staan er ook niet 100% achter. Een radicaal rechts persoon daarentegen krijgt al zijn antwoorden duidelijk voorgeschoteld. (buitenlanders zijn slecht, ...) Die mensen staan dan ook heel sterk achter hun idealen. Daarom verwondert het mij niet dat ze voor de camera zich graag uiten.

Laat ze maar hun ding doen. Ik ben voor vrije meningsuiting maar helaas ben ik ook zo iemand die daar niet 100% achter staat. Vrije meningsuiting mag niet onbeperkt zijn. Mensen zouden verantwoordelijk genoeg moeten zijn om te weten wat ze kunnen zeggen. Sommigen vergeten dat we in een samenleving leven: Samen Leven!
Met citaat antwoorden