Enkele post bekijken
Oud 30th October 2009, 00:21
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door rob.van.beek

Maar is dit goed voor het milieu?
Ik denk dat het weinig verschil zal uitmaken. Wanneer je een nieuwe gsm koopt die stuk is, zal er een nieuwe oplader bijzitten. Wat wel een mogelijkheid is, is dat een gsm goedkoper wordt maar je moet er een universele oplader bijkopen. Zo kan je met 1 oplader voor een lange tijd je gsm opladen.

Ik denk persoonlijk niet dat men dan bij elke nieuwe gsm een oplader bijlevert. Dat zou immers het probleem absoluut niet verhelpen. Als men bij elke aankoop een nieuwe oplader krijgt, zit je na verloop van tijd nog steeds met x aantal opladers. Dit is dan nog dommer want het zijn tevens allemaal dezelfde opladers. Ik denk dat het dus gewoon de bedoeling is dat je een gsm koopt en per gezin 1 of 2 opladers koopt (afhankelijk van je persoonlijke voorkeur, als je er 2 hebt, kan je tegelijk opladen natuurlijk). Met dit systeem, heb je niet steeds het probleem dat je niet weet wat je met je oude oplader moet doen. Als de oplader dus over de hele wereld geďntegreerd zou geraken, denk ik dat dit wel effectief een verschil maakt. Men heeft dan "over de hele wereld" immers niet meer het probleem van die oude opladers (lees: diegene die het zich kunnen veroorloven van een universele lader te kopen, zullen dit waarschijnlijk wel doen maar niet iedereen kan zich dat waarschijnlijk veroorloven).

Persoonlijk vind ik het omwille van die reden dus ook een erg goed idee. Ik stel me er enkel wel vragen bij hoe men erin gaat slagen een universele oplader te produceren. Ik heb zelf al wel een aantal gsm's gehad en ik denk dat ik al zeker 4 verschillende opladers heb gehad (dan heb ik het over een verschillend "pinnetje"). Als het mogelijk is en tevens niet te duur, zou het wel erg succesvol zijn denk ik. Ik zou hem alvast ook kopen!
Met citaat antwoorden