Enkele post bekijken
  #8  
Oud 29th October 2009, 21:09
stijn.neefs stijn.neefs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 31
Citaat:
Orgineel gepost door Charlotte Van Helshoecht
In de school kan hier wel eens over gepraat worden, maar ik vind het niet noodzakelijk dat er sexuele opvoeding is op school. Men kan natuurlijk wel eens een les hieraan besteden maar ik vind dat dit vooral een taak is van de ouders om hun kinderen hierover in te lichten.



Onzin, ik vind het juist zeer belangrijk dat er in de school kan gesproken worden over seksualiteit. Binnen de lessen biologie wordt hier heel wat aandacht aan besteed in het tweede jaar. Volledig terecht zo lijkt mij. Ik heb al een les gegeven over voortplanting en mijn gevoel hierbij was dat de leerlingen dit echt een kans vinden om hierover te spreken. Ze weten er al veel over, maar vaak willen ze toch die vragen stellen die ze in eerste instatie niet durven stellen. Als leerkracht is het dan ook zeer belangrijk om aan hen te tonen dat het een onderwerp is waar echt wel gewoon over gesproken mag worden, zonder taboe.
Als we erop vertrouwen dat de ouders het allemaal gaan vertellen, vrees ik dat er nog grotere ongelukken zullen gebeuren. Neen, laten we voortplanting maar houden binnen de schoolmuren, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Met citaat antwoorden