Enkele post bekijken
Oud 29th October 2009, 17:41
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User

Studentendopen in Gent worden strafbaar

Zwijnerij bij studentendopen in Gent wordt strafbaar. Wie zich er toch aan te buiten gaat, riskeert zelfs van de universiteit te vliegen. Dat berichten De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk vandaag.

Volgende week ondertekenen de studentenorganisaties in Gent een echt doopreglement. Daar staat expliciet in dat er geen slachtafval mag worden gebruikt, noch kadavers, bloed of levende gewervelde dieren. Ook alle mogelijke schadelijke chemische stoffen zijn verboden.

Alle verenigingen die een doop willen organiseren, moeten op voorhand een draaiboek maken. Op basis van dat draaiboek komen er controles bij alle dopen, door een soort van "dooppolitie". Kringen die over de schreef gaan, kunnen hun subsidies kwijtraken. Individuele studenten die in de fout gaan, kunnen in extreme gevallen zelfs van de universiteit verwijderd worden. (belga/dm)
05/10/07 08u35

Ik vind het niet meer dan normaal dat men er controles op doet. Ikzelf laat me niet dopen. Deze keuze heb ik erg bewust gemaakt. Ik wist dat het bij studentendopen niet zo abnormaal is dat mensen in het ziekenhuis belanden. Ik wil nu niet beweren dat zulke dingen op deze school gebeuren. Toch ben ik erg wantrouwig geworden t.o.v. studentendopen. Ik vind een studentendoop op zich een tof idee. Het creëert volges mij inderdaad wel een band met je medestudenten die zich ook laten dopen. Dan moet de studentendoop wel tof verlopen. Andere studenten vernederen is niet de bedoeling van een doop. Daarom vind ik het dus een erg goed idee dat studentendopen gecontroleerd worden. Hopelijk wordt het aantal gewonden bij dopen dan verminderd!

Nathalie Geyzen
Met citaat antwoorden