Enkele post bekijken
  #9  
Oud 28th October 2009, 20:09
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Ik heb me nooit laten dopen, niet in Antwerpen en niet in Vorselaar.
In Antwerpen deed ik dit niet omdat het hele principe van "een week afzien" voor mij te ver ging. Als ze je 's nachts uit je bed belden moest je direct uit je bed stappen en naar de afgesproken plaats komen. Eén van mijn vrienden heeft dat toen gedaan en hij was na die week stikkapot en stonk heel de week. Van de lessen heeft hij toen weinig meegedaan. Ofwel sliep hij ofwel was hij bezig met zijn doop. In Antwerpen staat daar natuurlijk heel wat meer tegenover. Eens je gedoopt was kreeg je veel voordelen. Er waren maandelijks gratis ontbijten en gratis vaten bier.
In Vorselaar heb ik me daardoor ook niet laten dopen, ik had van dichtbij gezien hoe het er aan toe kon gaan. In Antwerpen werden er veel dingen van de doop op de Meir gedaan. Mensen die vuil in de lege fontein enzo stonden.
Ik heb mij ook nooit laten dopen omdat ik toen nog niet helemaal overtuigd was of dit nu wel mijn ding zou zijn.

Ik vind niet dat ik iets gemist heb. Ik heb het Reprobatum zelfs geholpen met hun website zonder echt in het Reprobatum te zitten. Ik heb een heel hechte band met mijn klasgenoten en daarvoor had ik die doop echt niet nodig.

Natuurlijk moeten we er rekening mee houden dat het Reprobatum niets is vergeleken met de studentenverenigingen in de grote steden. Die hebben een heel groot kapitaal op hun bankrekeningen staan.
Ik heb onlangs een interview gelezen met enkele studentenverenigingen. Daar zeiden ze wel dat bij de vereniging horen grote voordelen kon opleveren. Niet enkel tijdens je studies maar ook erna. De vereniging heeft heel goede banden met bedrijven. Blijkbaar helpt dat bij de sollicitatiegesprekken. Zo zie je maar dat er meer achter zit dan enkel gratis bier!
Met citaat antwoorden