28th October 2009, 12:58
|
Registered User
|
|
|
|
De meeste jongeren maken tegenwoordig gebruik van communicatiesites zoals netlog en facebook. Niet alleen om met anderen in contact te komen maar ook om spelletjes enzo op te spelen. Facebook is een echte hype, jongeren hebben het allemaal, wie het niet heeft zal het snel wel hebben. Jongeren sporen elkaar aan om zoiets aan te maken. Maar meestal beseffen ze niet welke gevaren hierbij komen kijken. Je kunt virussen op je computer krijgen maar dit is niet alleen een nadeel, bv zoals hier gebeurde bij het meisje. Je kan in contact komen met de verkeerde mensen en hier geen flauw besef van hebben. Ze doen zich voor als leeftijdgenoot en jongeren trappen hier dan in. Ik begrijp echt niet waarom de man dit gedaan heeft, maar het is natuurlijk ook niet slim van het meisje om haar ouders niet in te lichten over het feit dat ze met iemand ging afspreken die ze had leren kennen via internet. Ik vind het een gruwelijk verhaal, de man heeft gebruik gemaakt van de onwetendheid van het meisje. Hij is duidelijk ziek in zijn hoofd en verdiend een zware straf. Ik hoop dat door deze gebeurtenis jongeren alerter gaan zijn bij het gebruiken van deze sites. En ze misschien best gewoon GEEN gebruik meer maken van de sites.
|