28th October 2009, 09:10
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 94
|
|
Ik vind het wel een goed idee om Chinees te integreren in de school als keuzevak, maar ik vrees er eerder voor, dat wanneer het "nieuwe" van die taal voor de leerlingen eraf is, dat de toestroom ook veel kleiner zal worden. Je mag de taal: Chinees echt niet onderschatten hoor! Eerst wou ik marketing gaan doen in de KDG, waar ze me zeiden dat Frans helemaal vanaf het begin wordt herhaald aangezien de basiskennis bij de studenten veel te pover is. Dan stel ik mij hierbij de vraag: Wanneer de leerlingen van Frans nog geen goede basiskennis hebben en men dat al, laat ons zeggen, vanaf het vijfde leerjaar krijgt aangeleerd. Hoe zal dit dan met het Chinees verlopen? Ik blijf het zeggen: het idee is wel goed, maar mensen moeten eens leren nadenken over de praktijk. Om een taal echt te kunnen leren, moet je daar dag in dag uit mee bezig zijn en niet een uurtje in de week. Daarom vind ik het dan ook verstandig om het Chinees over te laten aan het volwassen- en hoger onderwijs.
|