28th October 2009, 00:19
|
|
Registered User
|
|
|
|
Christen moet kruis dragen.
"Christen moet kruis dragen"
Christenen moeten zich als dusdanig uiten in de samenleving, bijvoorbeeld door het dragen van een kruisje. Dat vindt Jonathan Gledhill, de anglicaanse bisschop van Lichfield, schrijft het Nederlands Dagblad. De bisschop reageert met zijn uitspraak op de tendens religie uit het publieke leven te weren. Christenen moeten dat niet stilzwijgend laten gebeuren, vindt hij.
Gledhill wijst op bedrijven die werknemers ontslaan omdat zij een kruisje als sieraad dragen, en in de maand december zijn er overheidsinstanties die het kerstfeest ontdoen van zijn christelijke wortels door er een 'winterfeest' van te maken. Daarom stelt hij voor dat christenen juist in de maand december een kruisje of een ichthusvisje aan een kettinkje dragen.
Belangrijker zijn volgens de bisschop echter andere tekenen van het christelijk geloof: christelijke gemeenschap en spontane, overvloedige en praktische liefde. (sam)
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...is-dragen.dhtml
Eigen mening.
Ik vind het kunnen dat christenen kruisjes moeten dragen. Het is echter wel een uiting van hun geloof. Als christenen hun kruisjes dragen, mogen de moslims dan hoofddoeken dragen? Van mij wel, ik heb helemaal geen bezwaar tegen de uiting van hun geloof.
Als godsdienst-student heb ik echter geen bezwaar tegen het dragen van kruisjes. Het is trouwens ook een mooi sieraad.
|