Enkele post bekijken
Oud 26th October 2009, 21:56
Alexandra
Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Ik voel mij op bepaalde momenten in specifieke omstandigheden helemaal niet veilig. Ik werd zelf een paar jaar geleden gestolen en op dat moment voelde ik mij helemaal niet veilig. De dieven hadden persoonlijke bezittingen van mij meegenomen en kenden zo al mijn gegevens.
Natuurlijk zijn de overvallers nooit gevonden.
Stefaan de Clerck is inderdaad al meermaals in opspraak gekomen. Hij heeft trouwens eind jaren '90 hiervoor al ontslag dienen te nemen als minister van justitie (zaak Dutroux).
Maar ik denk dar dit onder de huidig omstandigheden niet meer zo snel het geval zal zijn: de tijden zijn veranderd en volgens mij kan de huidige federale regering zich niet permiteren om ministers aan de kant te schuiven.
De Belgische gevangenissen zitten overvol, dit is een onmiskenbaar feit, maar hierop heeft men blijkbaar - zij het dan maar een noodoplossing - gevonden door het feit dat men een aantal gedetineerden kan plaatsten in de gevangenis van Tilburg (NL).
Wat mij ook enorm stoort en waarvoor ik geen begrip kan opbrengen is het feit dat men nu blijkbaar heeft vastgesteld dat er blijkbaar geen enkelbanden meer beschikbaar zijn. Dit had men vooraf toch kunnen incalculeren. Wat gebeurt er met de veroordeelden welke onder deze maatregel vallen?
Met citaat antwoorden