26th October 2009, 19:07
|
Registered User
|
|
|
|
Muziek te luid op fuiven/ evenementen en andere plaatsen
Het is tijd dat er maatregelen komen tegen overtreders van het aantal decibels op fuiven en/ of evenementen. De laatste jaren zijn er al wel meer acties ondernomen om de jongeren te beschermen tegen gehoorschade. Za staat op elke nieuwe iPod of mp3 die je koopt een waarschuwing te lezen die zegt dat langdurig gebruik op het maximale volume gehoorschade kan veroorzaken. Maar volgens mij moet het daar niet bij blijven, men zou eventueel de mp3 kunnen begrenzen. Zodat het voor de jongeren niet meer mogelijk is hun gehoor te beschadigen. Een in mijn ogen vergeten groep, namelijk de cafés zouden ook vaker moeten gecontroleerd worden. Zij moeten zich immers ook aan de norm van 100 dcB houden. Want vaak is het zo dat de opgelopen gehoorschade onomkeerbaar is. En blijft de bezoeker vaak heel zijn leven hardhorig. Daarom is het zo belangrijk dat er een goed beleid is tegenover de tendens om de muziek op fuiven zo luid te zetten. Toch zijn er al enkele verbetering op te merken, de laatste jaren zie ik vaak mensen die op eigen initiatief oordopjes instoppen. Ik zelf heb het nooit eerder geprobeerd, omdat de oordopjes mij na verloop van tijd beginnen te irriteren en nooit goed blijven zitten.
Dus ik vind het absoluut noodzakelijk dat er meer controles moeten komen en dat er strenger wordt opgetreden tegen overtreders van de wet in verband met het aantal decibels op fuiven. Zo kan iedereen met een gerust hart naar de fuiven gaan, zonder die vervelende oordopjes die nooit in je oor blijken te passen.
|