25th October 2009, 22:59
|
Registered User
|
|
|
|
Reactie op: Beeldcultuur baart ouders zrogen
‘Beeldcultuur baart ouders zorgen’
We leven in de 21ste eeuw. Kinderen die nu geboren worden kunnen niet meer zonder tv of computer. Op school dienen we een taak elektronisch in of drukken we deze af. Als we met een handgeschreven taak afkomen, zien docenten ons vreemd aan. Computer en pc zijn zo geďntegreerd in onze maatschappij dat ze onmisbaar geworden zijn. Zelf vind ik de evolutie van onze media een enorme vooruitgang en verrijking. We kunnen van alles direct op de hoogte zijn. Maar voor kleine kinderen ligt dit anders. Kinderen moeten weten dat er buiten deze media ook nog een ‘echte’ wereld bestaat. Dat de melk van koeien komt en niet uit flessen. En dat een gevechtsgame niet de werkelijkheid is. Van mij mogen kinderen tv kijken en de pc gebruiken maar in beperkte mate er zijn grenzen. Zo ben ik opgevoed dat s’ morgens geen tv mocht gekeken worden en dat ‘s avonds eerst het huiswerk moest gemaakt worden voor de tv aan mocht. Dit zijn regels die ik nu nog van zelfsprekend vind en die ik later ook zal toepassen. Kinderen moeten ook een andere hobby hebben dan achter de pc te zitten. Laat hen sporten, naar de muziekschool gaan, etc. Zo gaan ze minder uit verveling voor de tv zitten!
|