Enkele post bekijken
  #14  
Oud 24th October 2009, 17:10
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Een must

Ik moet toegeven dat ik als ik naar de bakker ga en het regent pijpenstelen, ik mijn gordel niet aandoe. Dit gaat dan over afstanden van ongeveer 100 m. Voor de rest draag ik wel ALTIJD mijn gordel.

Ik vind dat het dragen van een gordel een must is. Zelfs mijn kleine pup zit vast in mijn wagen met een gordel. Natuurlijk niet met dezelfde gordel die wij dragen. Maar met een speciale gordel voor honden, die je langs de ene kant vastklikt in het gordelslot en die je langs de andere kant vastmaakt aan zijn halsband.

Waarom vind ik het dragen van een gordel een must?
Wel de politie heeft 2 jaar geleden, in mijn klas van toen, mij een soort van shocktherapie gegeven. Het filmpje kwam neer op dat 1 persoon met het niet dragen van zijn gordel, de oorzaak kan zijn dat de overige 3-4 passagiers overlijden. Vroeger achtte ik het dragen van een gordel niet zo belangrijk. Dit was voor het verplicht was om een gordel te dragen. Mijn ouders hadden in 20 jaar tijd amper 1 ongeval gehad. Dus toen ik begon te rijden, dacht ik: "Ach wat kon mij nou gebeuren?" Maar als je dan echt op de baan komt als 'onervaren' bestuurder, want dat zijn wij studenten allemaal, en je ziet fietsers kris kras oversteken en auto's pinken naar links terwijl ze rechts afdraaien. Dan begin je wel te snappen waarom het dragen van een gordel zo belangrijk is.

Overlaatst was ik nog aan het reflecteren over het nut van de verplichte autogordel. ik woog de pro en de contra's af en kwam uiteraard tot de conclusie dat een gordel meer goed dan kwaad doet.

Wat ik wel daarenboven zelf belangrijk acht is, dat je in je wagen een schaar of mes mag meenemen. Nee, niet om iemand te overvallen ofzo. Maar als je in films ziet hoe sommige mensen overlijden door net die autogordel te dragen, dat verontrust mij wel.

Dan heb ik het over situaties als volgt: Je hebt een ongeluk en je auto lekt benzine, hij staat op het punt om te ontploffen. De gordel krijg je niet uit, die blokkeert. Ok, nu spreek ik wel over films, maar denk zeker niet dat dit nooit gebeurt in de realiteit.

Daarom acht ik het dusdanig even noodzakelijk dat je een mes of schaar in je auto mag bewaren als dat je een gordel draagt.

Om even te reageren op post van MinkeVanHoof. Als je je rijexamen begint en je start je auto voor je je gordel aandoet, dan mag je meteen uitstappen. Dan is je rijexamen voorbij. Bye bye 35 euro of hoeveel het tegenwoordig ook mag kosten.
Met citaat antwoorden