Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd October 2009, 22:43
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 139
Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
Ik ben ook van mening dat mensen pas minder energie gaan verbruiken als hun factuur hoger wordt. Wat ook eigenlijk logisch is, de mens denkt nu éénmaal aan zijn portefeuille. Ik zelf zou er later persoonlijk niets mee inzitten dat mijn energiefactuur iets duurder wordt. Natuurlijk zou ik dit alleen goed vinden als ik weet dat het geld nuttig wordt besteed om andere milieuvriendelijkere energiebronnen aan te spreken. En dus het geld niet wordt gebruikt om enkel de rekeningen van grote corporations aan te dikken, die tenslotte toch ook alleen maar aan hun eigen belangen denken en dus eigenlijk niet aan het milieu.
Verder vind ik het tijd dat onze overheid zelf meer gaat investeren in herbruikbare energie, we zijn tenslotte te afhankelijk van andere landen voor energie. Toen 2 jaar geleden bekend raakte dat de overheid subsidies uit trok voor zonnepanelen te plaatsen, sloeg dit meteen aan bij een deel van de bevolking. Omdat dit zo'n groot succes was en er veel mensen toehapten om voor hun eigen energie in te staan, laat de overheid deze subsidies nu als een baksteen vallen. Zelf vind ik dit geen goede keuze, omdat het een verkeerd beeld geeft. 'Het is belangrijk om gebruik te maken van herbruikbare energie, maar zo belangrijk om het verder te financiëren nu ook weer niet...'
Verder gaat de overheid nu in de toekomst meer accijnzen heffen op diesel. Allemaal goed en wel, maar dan stel ik me de vraag... Is het niet zo dat premies die de overheid uittrekt voor wagens die weinig CO2 uitstoten, dikwijls alleen maar worden toegekend aan dieselwagens? En deze premies veel minder voorkomen bij wagens die op benzine rijden?
Met citaat antwoorden