Van pedofilie verdachte Belg ontsnapt in Spanje
Een Belg van 28 jaar, die verdacht wordt van pedofilie, is gisteren ontsnapt uit het gerechtsgebouw van de Spaanse provincie Huelva. De man werd zondag opgesloten voor het vermoedelijke misbruik van de minderjarige dochter van zijn huidige partner.
Toilet
De man deed alsof hij ziek was. Hij wierp zich op de grond en deed alsof hij enorme pijn had aan zijn buik. Daarop begeleidde een agent van de Policia Nacional hem naar het toilet, waar de gevangene hem aanviel en verwondde. De 28-jarige Belg slaagde er zo in te ontsnappen. Hij baande zich ook door de controle aan de toegangsdeur van het gerechtsgebouw, die bewaakt werd door de Guardia Civil.
Spoorloos
Na zijn ontsnapping vaardigde de rechter een nationaal opsporingsbevel uit. De autoriteiten controleren de toegangs- en uitgangswegen van de stad Huelva, maar ook het huis en de werkplaats van de vrouw. Tot nu blijft onduidelijk waar de man, die geen geld of papieren heeft, verblijft. De man was niet gekend voor andere feiten. (belga/gb)
21/10/09 15u45
Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...in-Spanje.dhtml
Misschien ligt het dan toch niet aan de gevangenissen hier in België. Misschien zijn Belgen gewoon enorm goed in het ontsnappen.
Mits de Spaanse autoriteiten in het algemeen niet graag met zich laten sollen (in tegenstelling blijkbaar tot deze uit ons Belgenlandje) zal deze man volgens mij niet ver geraken. In ieder geval komt dit bij mij over als een bekentenis van de feiten. In het artikel wordt er enkel vermeld dat de man verdacht wordt van pedofilie. Als je dan vervolgens, met geweld, op de vlucht slaat lijkt het me toch alsof deze man inderdaad ook schuldig is.