Enkele post bekijken
Oud 22nd October 2009, 22:12
Vankeerberghen.Kenzy Vankeerberghen.Kenzy is offline
Registered User

Rik Torfs

Mijn stem heeft hij als hij echt een eigen partij opricht. Ik ben geen gelovige ofzo, maar die man is ondanks wat hij allemaal heeft en is toch een simpele man. Een geleerde professor, maar toch iedere keer dat hij daar staat op het scherm heeft hij je in de ban met zijn grappige opmerkingen. Hilarisch gewoon. Een katholieke lector, maar hij houd toch geen blad voor de mond en neemt niet zomaar aan wat de kerk voorschrijft, hij bekritiseerd ze zelfs. Mensen als hem hebben we nodig. Niet zomaar zijn, doen of zeggen wat ze je met de pap inlepelen, maar kritisch zijn, je identiteit behouden. Het is niet omdat iemand anders denkt over zijn geloof dat hij een slechte Christen is, juist een goede Christene, hij beleefd zijn geloof graag en doet iets voor zijn geloof. Hij volgt niet blind en doet wat de rest doet, dan geloof je niet, dan volg je een geloof. Ik vind dat hij een goede politicus zou zijn. Maar ik zie hem liever als gewone man, dan kan hij de politiek zoveel bekritiseren als hij wil.