![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
22nd October 2009, 19:24
|
Registered User
|
|
|
|
Milieuramp treft zeedieren voor de kust van Madagaskar
Een tanker die op een zwarte lijst staat in Europa mag zomaar vertrekken met een lading naar India. Worden er dan helemaal geen controles meer gedaan om te zien of het schip wel in staat is om te vertrekken? Ook al is een Turkse tanker, ik vind toch dat er overal in de wereld controles moeten gebeuren om te zien of de schepen wel voldoen aan de veiligheidsnormen. In het verleden zijn er al heel wat olierampen gebeurd en het zijn telkens dieren die er het grootste slachtoffer van worden. Kunnen de oliemaatschappijen niet eerst eens nadenken en hun tankers laten controleren op veiligheid in plaats van steeds maar uit te zijn op zoveel mogelijk winst maken? Als iedereen zou proberen om toch een beetje rekening te houden met het milieu zou er misschien toch al veel kunnen verbeteren. De vrijwilligers die voor de opvang van de getroffen dieren zorgen verdienen zeker respect en bewondering. Alle rotzooi moet opgeruimd worden. Vogels waarvan de veren onder de olie zitten, de vissen (en dan vooral walvissen en dolfijnen) kampen met ademhalingsproblemen omdat hun luchtwegen vol olie zitten, schildpadden en nog zoveel andere dieren moeten verzorgd worden. Maar ook het land wordt getroffen. De stranden worden vaak bedekt met enorme hoeveelheden olie en dan zijn er dus de vrijwilligers die dit allemaal proberen op te ruimen en de dieren te verzorgen. Dat verdient echt respect. Als je ziet wat zo'n olieramp aanricht vind ik het erg dat er nog steeds zulke rampen gebeuren. Zulke dingen zouden in onze maatschappij niet meer mogen gebeuren en ik vind het jammer dat er nog zoveel egoïsme heerst. Gelukkig zijn er dan nog de mensen die anderen willen helpen en dus ook de dieren die slachtoffer worden van het winstbejag.
|