Enkele post bekijken
Oud 22nd October 2009, 13:30
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User

Ik vind het zeker van belang dat de ouders hun kinderen optijd inlichten over seksuele contacten en hoe men zwangerschappen en SOA's moet voorkomen. Dat men duidelijk maakt dat het belangrijk is om anticonceptiemiddelen te gebruiken, want dat men anders in problemen kan komen. Natuurlijk moet die uitleg niet vanaf 5 jaar, want dit is natuurlijk veel te vroeg. In de school kan hier wel eens over gepraat worden, maar ik vind het niet noodzakelijk dat er sexuele opvoeding is op school. Men kan natuurlijk wel eens een les hieraan besteden maar ik vind dat dit vooral een taak is van de ouders om hun kinderen hierover in te lichten. 1 op 7 is wel heel veel en daar moet dringend iets aan gebeuren. Het komt denk ik ook vooral door het presteren, het 'erbij horen' in een groep. En dit is zeker onzin, hoor je erbij als je onveilig seks hebt en daardoor zwanger geraakt? yeah right! Infobrochures vind ik wel een goed idee, waar duidelijk instaat wat seks juist is en ook wat voor gevolgen het zou kunnen hebben.
Met citaat antwoorden