Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd October 2009, 00:50
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Unhappy ‘Nog een geluk dat ik geen kinderen heb'

‘Nog een geluk dat ik geen kinderen heb'


Hard werken en toch niet rondkomen, het klinkt bekend in de oren van Geert De Kock.



De ellende begon toen hij zijn werk als schoonmaker verloor. ‘Het bedrijf was nergens mee in orde en verdween van de aardbol', vertelt Geert. ‘Ik wacht al sinds juni op een C4 en andere documenten.'

Zo werd zijn krantenronde, die eerst een bijverdienste was, bittere noodzaak. ‘Ik breng elke week de Passe-Partout rond. Dat brengt me elke maand 600euro op.'

Maar daarmee komt Geert bijlange niet rond. ‘Om toch iets te verdienen, werk ik halftijds op zelfstandige basis als inpakker. Maar veel is dat nooit: ik krijg 3,72euro per duizend ingepakte wenskaarten. En daar ben je toch een hele dag mee bezig.'

Maar de kosten, die blijven. ‘Ik moet 410euro huur betalen', zegt Geert. ‘Gelukkig heb ik de beste huisbaas van de wereld: hij vindt het niet erg als de huur wat te laat komt.'

Toch geeft Geert de moed niet op. ‘Als de papieren van de RVA in orde zijn, kan ik beter werk vinden. Nog een geluk dat ik geen kinderen heb, want dat zijn grote kosten.'


Blog DS, 22-10-2009
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden