Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st October 2009, 20:01
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Een klein kind kan zich namelijk niet inleven in iemand anders zijn situatie en zal met andere woorden recht voor zijn raap zeggen wat die denkt. Wanneer er dan een kindje in de klas verschijnt, dat er anders uitziet als "normaal" denk ik dat de kans groot is dat het kind met Down hiervoor zal worden uitgelachen of gepest

Zie hieronder:
Citaat:
Orgineel gepost door professor
Voor de andere kinderen is het goed om te leren omgaan met diversiteit

In een maatschappij zonder inclusief onderwijs zou ik me bij jouw uitspraak aansluiten, kinderen zijn die 'anderen' niet gewoon en inderdaad: alles wat vreemd is, wordt ook vreemd bekeken en behandeld.
Maar als kinderen met het syndroom van Down al vanaf de kleuterschool in het normale onderwijs meedraaien, worden zulke kinderen voor 'normale' kinderen gewoon een deel van de groep. Kinderen met het syndroom van Down zullen dan niet vreemd of raar meer zijn, want ze zijn er mee opgegroeid.
Wanneer komen kinderen voor het eerste met 'peers' in contact? Pas in de kleuterschool. Ze zullen nooit beseffen dat kinderen met het syndroom van Down anders zijn. Ik moet wel toegeven dat dit misschien wat té idealistisch is, aangezien maar een minderheid van de kinderen het syndroom van Down hebben. Maar toch, in het idee kan ik echt wel inkomen.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden