Enkele post bekijken
Oud 21st October 2009, 15:17
Tine.Suykerbuyk Tine.Suykerbuyk is offline
Registered User

Dat het Westen financiële steun moet bieden aan Nicaragua vind ik niet helemaal correct. Uiteindelijk zijn er ontelbare landen die zich in armoede bevinden. Wel vind ik dat de aandacht van het Westen zich misschien meer zou moeten vestigen op Latijns-Amerika. Naar mijn gevoel wordt ons globaal beeld van armoedige landen vooral gefixeerd op Afrika. Niet geheel onterecht natuurlijk, maar als we als Westerlingen geld moeten investeren in ontwikkelingshulp, moet dat ook globaal evenredig verdeeld zijn.

Zoals het artikel al zegt zijn jongeren zeer belangrijk voor de toekomst van de maatschappij én de economie in een land. Door de 'leegloop' van Nicagarua kan het land op deze manier enkel in een negatieve spiraal terecht komen, volgens mij.

Hoe dit probleem op te lossen is moeilijk te zeggen, maar ik denk dat overheidssteun van de regering van Nicaragua zelf al een eerste stap zou zijn. Uiteraard beschikken zij ook niet over zoveel middelen, maar zij moeten zorgen voor voldoende scholing (ook door school gratis te maken), of jobs creëren in overheidssectoren.
Wat het westen in dit geval wel kan doen, is materiële middelen ondersteunen: landbouwmachines zenden, en experts ginder de nodige know-how laten verspreiden.
Met citaat antwoorden