Enkele post bekijken
Oud 21st October 2009, 11:16
Lies.De.Kock Lies.De.Kock is offline
Registered User

Zelfdoding uit liefdesverdriet op 14-jarige leeftijd vind ik moeilijk te vatten.
Elk meisje wordt op die leeftijd als een verliefd en het kan natuurlijk gebeuren dat deze liefde niet beantwoord wordt of spaak loopt. Is dit een reden om een einde te maken aan je leven?

Je kan de moeder,ex-vriend en vriendinnen helemaal niets verwijten. Als ouder ben je nooit helemaal op de hoogt van wat er zich afspeelt in de leefwereld van je kinderen. Welke ouder zegt nu niet tegen zijn kinderen 'er zijn nog genoeg visjes in de zee' als een 'relatie' stop wordt gezet?

Mijn conclusie is enkel dat het meisje dat zelfmoord pleegde zelf niet goed in haar vel zat. Ze zag geen andere uitweg, wat heel erg is want geef toe op 14-jarige leeftijd ligt de hele wereld nog aan je voeten!

De dag van vandaag willen kinderen voldoen aan idealen. 'Ik ga vermageren want dan ziet die jongen mij misschien wel staan?' Relaties ga je nog altijd aan omdat je jezelf goed voelt bij de persoon in kwestie , oké uiterlijk speelt ook een rol maar in mindere mate.

Wordt er anno 2009 teveel gevraagd van onze jeugd? Misschien is dat het probleem waarom steeds meer jongeren zelfmoord plegen.
Met citaat antwoorden