20th October 2009, 20:31
|
Registered User
|
|
|
|
Hier kan mijn hoofd echt niet bij! Het eerste wat ik me hierbij afvraag is of die meisjes wel weten waar ze aan beginnen. Wanneer ze zeggen dat de thuissituatie hierbij een rol speelt, waarna ze de afwezige rol van de vader benadrukken, begrijp ik niet hoe ze dit willen verbeteren door op jonge leeftijd zwanger te geraken. Is het niet in het algemeen geweten dat een koppel op jonge leeftijd veel minder slaagkansen heeft? En hoe zit het met de toekomst van het kind? Het kan dan wel een goede moeder worden, maar hoe zit het op financieel gebied… Ik vind dat men meer moet inpraten op de jongeren en de ouders. Over wat een zwangerschap allemaal met zich meebrengt en duidelijk maken dat het niet alleen maar zonnegeur en maneschijn is, voor het te laat is zoals het bij 1 op de 7 meisjes al het geval is. Dit is geen blijde verwachting maar een ramp! Bij mij was iedereen al in shock toen er één iemand zwanger werd op mijn school, hoe moet men dan bij dit nieuws reageren? Doen alsof dit de normaalste zaak van de wereld is? Of nadenken en actie ondernemen?! Ik denk dat het laatste hier meer op zijn plaats is, het dagcenter is wel goed, maar geef meer aandacht aan het voorkomen van het probleem, dan het zorgen voor aanpassingen.
|