19th October 2009, 19:56
|
Registered User
|
|
|
|
Lange Wapper
Ik heb een dubbelzinnig gevoel bij deze brug.
Eenerzijds zou het fileleed enorm verzacht kunnen worden met deze brug. Ik heb zelf enkele maanden in Antwerpen gewerkt en ik kan me geen enkele dag voorstellen, wanneer er geen file was. De ring rond Antwerpen staat er voor bekend dat je altijd lang moet aanschuiven. Deze brug zou hierin verzachting kunnen brengen. Ook voor de hoeveelheid fijne stof in de lucht, zou het al een vermindering zijn..
Anderzijds had het fileprobleem misschien al enkele jaren geleden opgelost moeten worden. Deze brug zal over een hele boel huizen gaan, dan stel ik mij de vraag, brengt zo'n brug niet ongelofelijk veel geluidsoverlast met zich mee, als men constant auto's boven hun hoofd heeft rijden?
Ik denk dat de brug voor de mensen van Antwerpen zelf een zeer gevoelig punt is, maar voor de rest van ons land, zou het een ideale oplossing zijn, men had misschien heel België de kans moeten geven om voor de komst van deze brug te gaan stemmen en niet enkel de mensen die in een bepaalde omtrek van de brug wonen omdat het toch voor ons allemaal van belang is.
|