1 op 7 is echt verschrikkelijk veel. Hier moet dringend iets aan gedaan worden, maar dat zal niet makkelijk zijn. Denk maar aan het nieuwe schoolbeleid ivm sex in Groot-Brittanië. Daar worden leerlingen vanaf dat ze 5 jaar zijn, verplicht om sexuele opvoeding te krijgen in school (of thuis als het om één of andere reden niet gaat op school).
lees er meer over in dit artikel:
http://www.guardian.co.uk/education...ception-schools
Oké, men zegt dat er vooral aandacht wordt besteed aan contraceptie en zo, maar wat is het nut ervan bij 5-jarigen?
Zo zet men de kat bij de melk. Kinderen zijn erg nieuwsgierig, dus als zij steeds leren over contraceptie, dan gaan zij waarschijnlijk ook benieuwd worden naar waarvoor het gebruikt wordt. In plaats van tienerzwangerschappen tegen te gaan, doet men net het omgekeerde. (goede bedoelingen, slechte methoden).
Bovendien moet men het niet alleen in het buitenland gaan zoeken, hier in België gebeurt het natuurlijk ook.
Een vriend van mij (nu 27 jaar), is vader van een 2-jarige dochter. Te weten dat de moeder momenteel 16 jaar is. D.w.z. dat zij 14 jaar was toen ze beviel, en dus 13 jaar was toen ze zwanger werd. (toen was de vader dus 24).
Ik vind het erg dat er zoveel tienermoeders zijn en zie er ook helemaal geen voordelen aan.
Ten eerste moet de moeder (en vaak ook de vader) nog naar school, dus komt het kind terecht bij de oppas, de grootouders, de overgrootouders, enz. Ik vind dat een kind vooral opgevoed moet worden door zijn/haar ouders, niet door iemand anders.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de moeder stopt met school om voor haar kind te zorgen, maar wat ben je daar mee? Zonder diploma kun je haast geen degelijke job vinden, en zonder fatsoenlijk inkomen wordt het natuurlijk moeilijk om een kind goed op te voeden.
Geen enkele oplossing (studeren of stoppen met school) is dus goed.
Bovendien moet de moeder een groot deel van haar jeugd opofferen voor haar kind. Ik zou niet in haar schoenen willen staan.