Enkele post bekijken
Oud 17th October 2009, 17:22
Leen.Melis Leen.Melis is offline
Registered User

'Ik zit met mijn hand tegen mijn oor'

Bellen en sms'en achter het stuur is en blijft een gevaarlijk fenomeen. Zo bleek nogmaals uit dit artikel, dat wie gsm't tijdens het autorijden tot 75 % meer kans maakt om betrokken te geraken bij een ongeval. Bovendien brengen gsm'ende autobestuurders niet alleen zichzelf, maar ook alle andere weggebruikers die hun pad kruisen in gevaar. Bijgevolg begrijp ik absoluut niet waarom er nog steeds zoveel mensen zich schuldig maken aan praktijken als deze.

Verder vond ik het opvallend dat er in een relatief grote stad als Mechelen, dagelijks gemiddeld slechts 3 personen betrapt worden op gsm-gebruik achter het stuur. Persoonlijk had ik verwacht dat dit gemiddelde veel hoger zou liggen, aangezien ik zelf dagelijks tientallen mensen zie, die al sms-end of bellend autorijden. Al heeft dit waarschijnlijk ook te maken met het feit dat heel wat mensen hun gsm-gebruik achter het stuur proberen te verdoezelen in de buurt van een politiepatrouille, zoals eveneens aangegeven werd in het onderstaande artikel.

Wel vind ik het erg positief dat de boetes voor gsm-gebruik achter het stuur redelijk hoog zijn. Een boete van 100 euro betekent voor een gemiddelde Belg namelijk een flinke hap uit zijn budget. Hopelijk zorgt dit boetebeleid in combinatie met de recente overheidscampagnes dan ook voor een daling van het aantal gsm'ers achter het stuur.
Met citaat antwoorden