Enkele post bekijken
Oud 16th October 2009, 12:27
jesse.stofmeel's Avatar
jesse.stofmeel jesse.stofmeel is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Verklaar u nader. Waarom is dit geen racisme? En waarom is 'een beetje racisme' gegrond?

En misschien ook nog: waar zit de humor in deze mail? Wat is er grappig aan? Ik weet wel dat een grap zijn waarde verliest als je hem moet gaan uitleggen, maar je mag toch proberen.

Waarom is dit geen racisme? --> Omdat ,zoals ik al zei, er een verschil is tussen 1) moppen tappen over buitenlanders en 2) ze overal waar je ze tegenkomt, beginnen uit te schelden of uit te dagen zodat het tot een gevecht zou komen.
Wees nu eerlijk, de mensen die deze mails versturen zijn hetzelfde als die moppentappers. Ze verspreiden hun mop gewoon over een veel groter publiek.
Er is een duidelijke gradatie in het "erover gaan". Als je er bij stilstaat is zo'n mop toch niet erg, als je bedenkt dat er andere mensen zijn die er SERIEUS zo over denken. veel mensen staan er precies niet bij stil, dat deze moppen NIET SERIEUS bedoeld zijn.

En dan: Waar zit de humor in deze mail? --> Er wordt een loopje genomen met de christelijke 10 geboden en deze worden dan vervormd zodat het de stereotype gedachte dat vele mensen over "de buitenlander" heeft, wordt samengevat. Het rijmen geeft deze mail een zekere luchtigheid, alsof iemand gewoon eventjes een versje wou uitvinden. Want zeg nu zelf "Door gebouwen zul je vliegen" = grappig.

Overigens vind ik mensen, die deze mail serieus opnemen, te begaan met de problematiek rond buitenlanders.

Duidelijk??