14th October 2009, 10:39
|
Registered User
|
|
|
|
1 baso C
De eerste gedachte die in me opkomt bij 'Een kortere zomervakantie' is: Nee dat wil ik echt niet!
Een lange deugddoende vakantie is heerlijk. Dit jaar zat hij helemaal volgepland met allerlei dingen. En dan nog eens 3 weken extra vakantie was helemaal hemels.
Toch zou een kortere zomervakantie succes hebben. Volgens mij is het ook maar een gewoonte. Kinderen zullen de eerste jaren wel niet tevreden zijn met de beslissing om de grote vakantie kleiner te maken, maar na een aantal jaar is iedereen aangepast aan de beslissing.
Volgens mij zou het echt wel een goede beslissing zijn. Zoals in het artikel vermeld staat, is een betere spreiding van de vakanties beter. Zo kunnen scholen ook meer vakanties geven tijdens het schooljaar. De grote vakantie geeft zeker ook nadelen met zich mee. Kinderen vergeten zeer veel in de grote vakantie, enkel de dagdagelijkse dingen onthouden ze wel. Ik denk ook dat talen het het hardst te verduren krijgen tijdens de grote vakantie. Een taal moet je onderhouden, of je vergeet ze gelijkmatig.
Daarom ben ik wel een voorstander van een verkorting van de grote vakanties, met als voorwaarde dat er wel meer vakanties komen tijdens het schooljaar.
|