Enkele post bekijken
Oud 13th October 2009, 15:09
Stéphanie.Verreydt Stéphanie.Verreydt is offline
Registered User

Ik ben voor het verbod op het dragen van een hoofddoek in de klas als dit in het schoolreglement staat. Als wij beslissen om in het buitenland (vb. Turkije of Marokko)te gaan wonen en daar onderwijs willen volgen, dan moeten wij ons ook houden aan de wetten van die school. Indien het daar verplicht is om een hoofddoek te dragen tijdens de les dan zullen wij ons daar ook moeten aan aanpassen. Ik denk niet dat ze voor ons andere godsdienstlessen zullen inrichten terwijl dit in België wel het geval is (denk maar aan zedenlessen).
Ik heb respect voor mensen met een ander geloof. Ik vind wel dat er voldoende inspanningen worden gedaan in België voor mensen met een ander geloof. Ze hebben een eigen bidplaats, er wordt rekening gehouden met hun feesten (vb. de ramadan),… Ik denk niet dat, indien wij als katholieken naar Marokko of Turkije immigreren, dat wij daar vlug toestemming zouden krijgen om een kerk te bouwen.
Ik ben echt niet tegen allochtonen, het kunnen zelfs heel toffe mensen zijn! Vroeger zat er in onze klas een allochtoon meisje, het was een zeer toffe meid. Ze was volledig geïntegreerd in onze maatschappij, sprak vlot onze taal en volgde de lessen zoals elke andere leerling.
Met citaat antwoorden