11th October 2009, 16:18
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is echt zo'n ongelooflijk moeilijk onderwerp. Het feit is en blijft dat kinderen en tieners minder en minder zonder internet en tv kunnen. Het wordt van hen verwacht dat ze daarmee kunnen werken, dat ze actualiteit volgen, enz. Ik vind persoonlijk niet dat je echt dagen moet bepalen waarop men al dan niet tv mag zien. Misschien kan je dan beter zeggen dat ze bv. 10u in de week tv mogen zien. Zo kunnen ze zelf bepalen wat ze willen zien, moeten ze niets missen dat ze eigenlijk willen zien én leren ze er verantwoordelijk mee omgaan. Ikzelf ga ook op de computer na school, al dan niet om mijn huiswerk te maken. Dan kan ik bijvoorbeeld bijpraten met vrienden die ik niet vaak zie.
Voor kinderen van zo'n jonge leeftijd is het waarschijnlijk wel beter afspraken te maken. Toch vind ik het belangrijk van het niet te verbieden maar hen te leren wat acceptabel is. Sociale contacten en spel blijven belangrijker maar dat leren ze ook wel als je hen er leert mee om te gaan (i.p.v. het te verbieden).
|