7th October 2009, 09:28
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Ik kreeg enkele weken geleden van mijn schoonbroer - en tevens erg goede vriend - een gelijkaardige mail in mijn mailbox (zie onderaan).
Aangezien hij maar al te goed weet hoe ik over zoiets denk, heb ik hem hieromtrent ook even volgend replytje gestuurd:
[Insert naam], wil je aub volgende keer zo'n racistische prietpraat niet meer naar mij doormailen? Ik walg namelijk van zulke kortzichtige, bevooroordeelde en onverdraagzame uitspraken zoals hieronder. Als het dan nog zou kloppen, maar de helft van wat er staat is totaal van de pot gerukt en slaat nergens op. En over de taalfouten van iemand die beweert dat hij/zij zo vlot de Nederlandse taal beheerst zal ik maar zwijgen...
Uiteraard ken ik mijn schoonbroer vrij goed en weet ik dat hij zich door mijn reactie niet beledigd zal voelen, hij kent me goed genoeg om zo'n reactie te verwachten. Zo zou ik op de mail van jouw ex-collega (ken ik haar? ) niet reageren, maar ik vind wel degelijk dat je moet reageren. Zeker als het een collega is uit de lerarenopleiding, want daar kan dat helemaal niet vind ik...
Anderzijds, het kan natuurwelijk wel humoristisch bedoeld zijn. Ik vind het persoonlijk niet grappig, maar ik vind dat er onder het mom van humor wel veel gezegd mag worden. Zelf durf ik volgende erg groffe grap na een 'disclaimer' wel eens ten berde brengen:
Citaat:
Wat is goed van binnen en slecht van buiten?
Een Marokkaan met botkanker.
|
Grof en uiteraard niet gemeend, maar ik zie er wel de humor van in.
Hier de betreffende mail:
Citaat:
AAN ALLE VLAMINGEN, ZO ZOU HET MOETEN ZIJN!
Zo veel mogelijk doorsturen - Aan alle Vlamingen !!!!!!!!!!-
Wij respecteren onze buren en zullen hen helpen in tijden van nood.
Doch, wij zijn Vlaming. Dat is niet Marokkaan, niet Pool, niet Albanees.
Onze taal is Nederlands en niet Arabisch, niet Russisch en niet Aziatisch.
Onze kinderen leren Vlaams/Nederlands vanaf hun 3 de levensjaar (en vroeger) in school,
en wanneer wij als blanke Belgen deze taal niet kennen,
dan zijn wij onder geschoold en kansloos in onze maatschappij.
Waarom zijn niet Nederlands sprekende migranten dan ineens bevoorrechte burgers?
Wij dragen jeansbroeken met een hemd en onze vrouwen dragen rokken met topjes.
Wij dragen geen lang kleed en geen hoofddoeken.
Wij hebben jaren gevochten om in deze kledij te mogen lopen.
Als onze blondines in onze 'vreemde Belgen' hun thuisland met hun rokjes en topjes rondlopen,
dan krijgen zij de meest verlagende verwijten.
Wel het ene plezier is het andere waard.
Waarde migrant; RESPECT begint bij Uzelf.
Als U zich beledigd voelt door een dame met korte rok en décoleté,
blijf dan waar je bent dan hoef je er niet naar te kijken.
Wij eten friet met varkensbrochette, en brood met hesp.
Als U daar een probleem mee heeft dan is dat Uw probleem. Wij eten dit al 500 jaar !!!
'De leeuw van Vlaanderen, hij leeft' is onze leuze en wie daar niet mee kan leven gaat maar kamelen bewonderen!
Als U dat niet bevalt gaat U maar in een land leven waar Allah baas is en in een Moskee woont,
maar uit naam van ALLE fiere Vlamingen, Allah is hier niet welkom en zijn huis nog veel minder.
Wanneer wij als blanke Vlamingen een misdrijf begaan dan worden we gestraft met celstraf en/of boete.
Wel dit geldt ook voor onze niet blanke Vlamingen, al denken/vinden zij dat zij als gasten meer voorrechten hebben.
Wanneer iedereen dit allemaal gaat beseffen,
dan gaan we misschien onze naam Vlaming en onze cultuur kunnen redden waar onze voorvaderen hun bloed,
zweet en tranen voor hebben gelaten.
Met achting van een trotse Vlaming.
|
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|