30th September 2009, 23:52
|
Don't jugde me.
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Tine.Arets
Tegenwoordig worden er eigenlijk zoveel misdaadromans geschreven en op televisie zijn misdaadseries ook bijna dagelijks te bekijken. Het zou mij daarom ook niet verbazen als iemand ooit de "perfecte moord" zal plegen.zijn.
|
Er zijn al redelijk wat perfecte moorden gepleegd. Als je denkt aan serie moordenaars die eigenlijk gewoon gepakt worden omdat ze steeds meer drang krijgen om een volgend slachtoffer te hebben en zo slordig worden.
Hoewel ik wel wil wijzen op het feit dat kijken van geweld op tv en lezen van zo'n boeken geen oorzakelijk verband hebben met het stellen van dezelfde daden. Niet dat dit erover gaat maar toen ik je post las had ik zo'n beetje het gevoel dat je daar onrechtstreeks toch wel wat naar toewees. (Sorry ingeval dat het totaal niet je bedoeling was)
Ik denk wel dat dit een mooi voorbeeld is van hoe groot sociale druk toch wel niet kan zijn. Maar dat sociale druk maar tot op een niveau komt dat het je geweten niet kan kraken. De sociale druk als inbreken ook bij een vriend en het geweten de eerste keer al door het niet stelen van de fiets. En een tweede keer door zich toch te gaan verontschuldigen door de heisa die er rond kwam en het verlies van de sociale druk.