30th September 2009, 22:33
|
 |
Human Being With Feelings
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
We wonen in een klein dorp waar iedereen elkaar kent, maar blijkbaar kan zoiets ook hier gebeuren. Tegenwoordig kijk je nergens meer van op. Je moet weten dat deze tieners hiermee maandenlang bezig waren. Ze kwamen de buurt inspecteren en zijn hier zelfs eerder binnengeweest, als vriendjes van mijn zoon. Zo durfde het boefje de fiets van mijn jongen niet stelen, omdat hij wist dat hij er lang voor had gespaard.'
|
Zo'n jonge kinderen en dan toch al in staat om daar zo'n lang "project" van te maken. Ze moeten het toch ergens van geleerd hebben? Zoiets doe je toch niet zomaar als je het niet eerst ergens gezien/gelezen hebt.
Het toppunt vind ik eigenlijk wel dat ze de fiets van de zoon niet wilden stelen, omdat die er zo lang voor had gespaard. Hoewel... Misschien niet echt toppunt, maar dit getuigt wel van enigszins wat medeleven met de slachtoffers van hun diefstal.
Tegenwoordig worden er eigenlijk zoveel misdaadromans geschreven en op televisie zijn misdaadseries ook bijna dagelijks te bekijken. Het zou mij daarom ook niet verbazen als iemand ooit de "perfecte moord" zal plegen. Iemand die met alle aspecten rekening houdt die hij op televisie ziet of in een boek leest... Ik weet het niet, maar volgens mij zijn er mensen genoeg die zo slim zijn.