Enkele post bekijken
  #4  
Oud 30th September 2009, 09:51
Catharina
Gast
 
Posts: n/a
Smile Niet aanvaardbaar

Ik zou het schandalig vinden moesten de ministers zeggen van: "Kom besparen op die leerkrachten".

Zij verdienen, als ik het zo mag zeggen, een pak meer dan een doorsnee burger. Maar ze denken er op de 1e plaats niet aan om op hun loon in te besparen. Ik vind als iemand zijn steentje bijdraagt tot het 'vullen van de put', dat iedereen dat moet doen. Als leerkrachten 1% minder wedde krijgen. Dan moeten de minister en de koning ook maar hun steentje bijdragen, al naargelang hun wedde.

Nu ik volg geen lerarenopleiding, enkel en alleen voor het geld. Maar ik moet ook kunnen rondkomen later. Net zoals iedereen. Ik mag later dan wel van een tamelijke wedde genieten. Maar als de regering beslist om nu 1% in te houden van de weddes van de leerkrachten, wat gaat het dan over 5 jaar zijn?

Als ik veel macht had in België, ik was een rebel. Ik had alle bewoners opgeroepen tot het platleggen van België om eens te luisteren naar de belangen van het volk. In plaats van dat wij luisteren naar de belangen van de regering. Dat blijft jammer genoeg maar een droom.

Nu ja de vakbonden zullen wel alles doen om de leerkrachten hun belangen te verdedigen tegenover de regering. Gelukkig maar. Dat stelt mij enigzins gerust in deze zaak.

Zo dat was alles wat ik wou zeggen.
Met citaat antwoorden