29th September 2009, 21:48
|
Registered User
|
|
|
|
Wanneer ik dit bericht lees, roept het vooral medelijden bij mij op voor Juf Liesbeth Roosen. Een leerkracht die enkel maar goede bedoelingen heeft en daarvoor gestraft wordt. Toch heb ik hier ook mijn bedenkingen bij...
Eerst en vooral vind ik het van zelfsprekend dat er een duidelijke lijn moet getrokken worden tussen privé en werk, maar in mijn ogen heeft ze niet zoveel verkeerd gedaan. Misschien wel op het gebied van het taalgebruik... Als leerkracht moet je toch het goede voorbeeld kunnen geven en laten zien dat het schrijven van correct nederlands heel belangrijk is en blijft, ook na de lesuren.
Het idee van:"op hetzelfde niveau zitten, als dat van de leerlingen" vind ik wel leuk. Maar dan stel ik mij wel de vraag of je voldoende gezag hebt over de leerlingen in de klas. Kan "een toffe leerkracht, die weet wat er leeft bij de kinderen" ook haar prioriteiten stellen en zeggen: "oké mannekes, nu beginnen we met de les." of blijft ze enkel bij de nieuwtjes onder de leerlingen?
Al bij al vind ik het een beetje cru, dat het schoolbestuur haar geen tweede kans heeft gegeven en onmiddelijk beslist heeft om haar contract niet verder te verlengen. Maar anderzijds, waarom zou men zo cru reageren, als het toch maar om een futeliteit gaat???
|