29th September 2009, 20:15
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Ik geef momenteel o.a. les in een 6de en 7de jaar. Dat betekent dat ik heel dicht bij de leefwereld sta van deze jongeren. Dat betekent ook dat ik in die klassen niet echt de afstand leerkracht-leerling voel. Lesgeven is daar absoluut niet hetzelfde als lesgeven in een 3de jaar. Toch ben ik blij dat ik geen netlog, facebook en andere (mis)toestanden heb, zodat ik gespaard blijf van deze discussie.
Hoewel ik bij andere topics al vaak over facebook e.d. heb gesproken als 'relaties die weinig waard zijn', betekent dat niet dat ik in deze discussie het contact als weinigbetekenend zie. Integendeel, net als bij vele andere (ethische) kwesties, kan je zeker en vast goede bedoelingen hebben door zulke contacten aan te gaan, maar je zet de deur wagenwijd open voor slechte gevolgen.
En zo gaat in onze maatschappij wel meer... We accepteren iets met goede bedoelingen, maar vergeten dat daar gegarandeerd ook negatieve gevolgen aan kunnen vasthangen...
ps.: Maar uiteraard zou elke leerkracht zelf genoeg (zelf)kennis moeten hebben om te beslissen of hij/zij in staat is dit op een positieve manier aan te wenden...