Enkele post bekijken
Oud 27th September 2009, 10:45
DieterVerheyen DieterVerheyen is offline
So a Toridé

Loon inleveren

Beste Dean

Door de economische crisis neemt iedereen het zekere voor het onzekere. Jobs bij overheidsinstanties hebben daardoor uitermate hoog gescoord. Nog nooit zijn er zoveel open sollicitaties geweest dan dit jaar.
Toch even een voetnoot bij het beroep leerkracht...
Nu er een groot gat is in de begroting (eveneens toegewijd aan de economische crisis, maar laat ons over deze onzin verder niet uitweiden...) is men van plan om een deel van de leerkracht zijn loon in te vorderen om het gat terug op te vullen. (zodat de politieke instellingen het op hun beurt kunnen vergroten??? )
In elk geval betekent dit dat wij de dupe worden van het onverantwoord omgaan met geld. De enige geldige reden die ik me voor de geest zou kunnen halen voor deze ondoordachte sanctie om geld in het laatje te brengen is dat men er nog steeds vanuit gaat dat leerkrachten veel verdienen voor de 22 uurtjes die ze in een week dienen te werken. Dat is volgens vele toch ruim overbetaald. Men vergeet echter wel dat we meer uren in een week kloppen dan een doorsnee werkman, met al ons voorbereidings- en verbeterwerk.

Ik denk dat dit laatste nog velen zullen afschrikken om alsnog leraar te worden. Het is dus afwachten wie echt de stap naar het onderwijs wil zetten...

Alvast wil ik wel iedereen veel succes wensen in hun studies aan de KHK in Vorselaar.

DieterVerheyen
Met citaat antwoorden