Enkele post bekijken
Oud 26th September 2009, 13:28
wouter.vinkx wouter.vinkx is offline
Registered User

Ik ben tegen het feit dat ze hiervoor ontslagen is. Als het schoolbestuur netlog zou kennen, weten ze dat iedereen, zelfs personen die ze niet hebben aangeduid als vriend, hun profiel kan bekijken, tenzij ze hun pagina alleen toegankelijk maken voor toegevoegde vrienden.
Maar of de lerares in kwestie dat gedaan heeft weten we niet. Het kan immers zijn dat ze netlog gebruikte als een soort van "datingsite" en zo haar profiel voor iedereen wou openstellen om zo iemand te ontmoeten. Het probleem is dan wel dat iedereen, dus ook je leerlingen, alles op je profiel kunnen lezen, of je ze nu als vriend hebt aangeduid of niet.
Dus de leerlingen zouden dan sowieso alle info gelezen kunnen hebben en deze zo tegen haar kunnen gebruikt hebben, vriend of niet.
Nu had ze ze wel als vriend toegevoegd, maar als ze dan inderdaad enkel over zaken heeft gepraat als wat haar leerlingen in de vakantie of het weekend hebben gedaan, dan vind ik het uitermate onterecht dat ze is ontslagen.
Een goede band met je leerlingen is naar mijn mening immers nodig om goed te kunnen samenwerken in de les, want zo zullen de leerlingen met veel zin naar je lessen komen en zul je sneller hun aandacht krijgen in tegenstelling tot een leerkracht die enkel bezig is met school en zijn leerstof overbrengen en dus geen aandacht besteed aan het buitenschoolse leven van zijn leerlingen.
Met citaat antwoorden