25th September 2009, 19:41
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door karenwolput
Als leerkracht (Zie hier, zij die NOOIT in het onderwijs ging, geeft zelf les) vind ik het belangrijk om een goede leerling-leerkracht relatie te hebben en ik zou er dan ook geen probleem van maken dat leerlingen mij toevoegen op Netlog, toch geef ik toe dat ik desbetreffende pagina verwijderd heb, omdat mijn leerlingen (van stages) daar dingen vermeldden over mijn toestand in het weekend. En ik vond het vrij confronterend dat alle leerlingen/leerkrachten dit zwart op wit konden lezen.
Maar een praatje maken over je vakantie, waarom niet? Het zal sowieso toch gebeuren in de klas. Mijn eerste vraag dit schooljaar was dan ook "Hoe was jullie vakantie", dan wordt er ook over gepraat, dus waarom niet.
Gelukkig moet ik mijn hoofd niet breken over de kwestie, toevoegen of niet... Leerlingen eerste jaar zullen niet snel contact zoeken via facebook denk ik
|
Ik sluit me volledig aan met wat er hier wordt gezegd.
In de eerste plaats is er niets mis met het feit dat leerkrachten vriendschapsverzoeken accepteren van leerlingen. Zoals hier gezegd wordt, als de verdere communicatie op zulke sites dan op een juiste manier verloopt kan dit alleen maar de leerkracht-leerling relatie ten goede komen.
Wat ik wel zeer belangrijk vind is dat een leerkracht goed moet opletten met wat voor soort informatie hij/zij op zo'n profielpagina zet. Als leerkracht heb je nog altijd een voorbeeldfunctie. Wat mijns inziens niet kan zijn bijvoorbeeld foto's van hun uitgangsleven (in welke toestand dat ze dan ook verkeren). Bovendien vertegenwoordigen ze ook een school en als ouders van leerlingen zulke dingen zien dan wordt de school ook in een slecht daglicht gesteld.
Als ze dan toch dergelijke foto's of informatie op hun profiel willen plaatsen, kunnen ze beter geen vrienschapsverzoeken aanvaarden van leerlingen.
Als deze leerkracht een verzorgd,discreet profiel had en niets fout had gezegd tegen (één van) haar leerlingen dan is ze naar mijn mening onterecht ontslagen!
|