24th September 2009, 23:14
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Actua-Cartoon van de week!
KORT EN BONDIG:
Kom je in de krant een cartoon tegen die handelt over een relevant en actueel onderwerp? Scan de cartoon in en post hem hier! Je helpt mee aan de actualiteitsontwikkeling van mijn zesdejaars! DANK JE!
-------------------------------------------------------------------------
VOLLEDIGE UITLEG:
Beste actualiteit.org-forumgangers!
Ik heb jullie hulp nodig! Eén van de onderdelen van het actualiteitsluikje binnen PAV in het 6de jaar waar ik nu lesgeef, is het volgende.
Elke week stellen een aantal leerlingen een krantenartikel voor dat past binnen een vooraf opgegeven thema. Ze gaan ook op zoek naar de maatschappelijke vraag achter het artikel.
Na de presentaties krijgen de leerlingen een toetsje. Over elk artikel verzin ik ter plekke één vraag. Buiten deze vragen is er nog een extra vraag. Deze wordt steeds gekoppeld aan een cartoon die de afgelopen week in de media verscheen naar aanleiding van een actueel en relevant onderwerp.
Zelf beschik ik over de Gazet van Antwerpen, maar ik veronderstel dat ook andere kranten interessante cartoons hebben. Daarom is mijn vraag:
Kom je in de krant een cartoon tegen die handelt over een relevant en actueel onderwerp? Scan de cartoon in en post hem hier! Je helpt mee aan de actualiteitsontwikkeling van mijn zesdejaars! DANK JE!
ps.: Want tenslotte zijn we samen één team van leerkrachten! Dikke merci!