Enkele post bekijken
Oud 10th September 2009, 11:03
Romanisto's Avatar
Romanisto Romanisto is offline
Gerardo Pescatore

Beslissing hoofddoeken boven de hoofden genomen

Een school uit het gemeenschapsonderwijs kan niet zijn eigen reglementen maken, zo blijkt nu. Dat roept uiteraard meer vragen op. Zijn alle andere zaken die opgenomen zijn in het schoolreglement dan ook door het overkoepelend orgaan geruggesteund?

Het signaal dat momenteel gegeven wordt, is dat je alles in vraag moet trekken en vervolgens eventueel een paar betogingen moet organiseren om alsnog je zin door te drijven. Wat bedreigingen en vandalisme lijken daarbij een erg effectieve manier om af te dwingen wt je wil...

Eerst een verbod invoeren, vervolgens een regen van "stront" over je heen krijgen waarbij agressie zelfs niet gespaard wordt, en als je dan toch doorbijt als directrice, wordt je later door je eigen "bazen" in je hemd gezet. Een mens zou van minder een "burnout" krijgen....

Nu maar hopen dat niet elke leerling van de betreffende scholen met een hoofddeksel in de klas wil zitten, want dan wordt het daar nog een heel vrolijke boel; hoge kachelpijphoeden, baretten, een rendiergewei van met kerst, een foam dome en veel andere leuke hoofdsieringen schieten mij te binnen....

Misschien komt carnaval wel erg vroeg in het atheneum van Antwerpen.....

Maar ja, persoonlijk heb ik geen probleem met hoofddoeken...integendeel, ze zijn wel schattig...maar met het niet naleven van een reglement en het dragen van hoofddeksels in de klas daarentegen heb ik dat wel....

Ciao e alla prossima volta....
Met citaat antwoorden