Enkele post bekijken
Oud 24th August 2009, 22:15
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

Ik vind toch wel dat de vrouw vrij extreme standpunten heeft. Ik weet niet of ze het interview ook met zo'n woorden gegeven heeft, maar als ik dit lees, begin ik me spontaan mee druk te maken. Die vrouw straalt gewoon frustratie uit via haar taalgebruik.

Als de vrouw negatieve ervaringen heeft met hoofddoeken, is dat maar zo. Ik kan begrijpen dat ze dan haar mening hierover een negatieve draai geeft, maar ik vraag me af in hoeverre ze de zaken bekijkt. Ze klaagt zelf de kortzichtigheid van mensen aan die voor multiculturaliteit zijn, maar iedereen kent het: commentaar geven op een ander is gemakkelijk, veel gemakkelijker dan moeite doen om het goede in iets te zien.

Het feit van "de hoofddoek heeft niets meer met geloofsovertuiging te maken" vind ik ook maar een vreemde opinie. Beweert zij dan dat dit een soort van verdedigingswapen is waarmee moslims zich willen profileren in onze maatschappij? Als zij dat eigenaardig vindt, allemaal goed en wel, maar ik heb tot zover nog geen pubers tegengekomen die zich niet profileren op de ene of de andere manier.

Ik geloof haar best als ze zegt dat er moslimvrouwen zijn die die hoofddoek tegen hun zin dragen, en ik geloof haar best als ze zegt dat ze het aantal hoofddoeken heeft zien vermenigvuldigen sinds haar tienerjaren of zo. Maar buiten dat ene voorbeeld dat ze aanhaalt ("ik doe moslims een goeiedag op straat en ze reageren heftig terug") vraag ik me af of deze vrouw wel OPEN staat om in een moslim iemand anders te zien dan "iemand met een hoofddoek".

Het hoofddoekenverbod in het atheneum heeft zowel zijn pro's als contra's en als de directrice doodsbedreigingen krijgt, snap ik waarom de schrijfster hier eens haar zegje over wil doen. Ik vraag me wel af waarom ze het nodig vindt om het probleem niet in zijn context te bekijken en waarom ze zo hevig reageert.

Wat volgens mij ook bijzonder moet zijn, is de manier waarop die vrouw "goeiedag" zegt tegen de mensen op straat. Als je op een "goeiedag meneer" of "goeiedag mevrouw" meermaals een blaffend antwoord terugkrijgt, zou ik maar eens beginnen nadenken over mezelf want mensen reageren niet zomaar op een opvliegende manier .
Met citaat antwoorden