8th July 2009, 05:14
|
|
Administrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Ann Van der Flaas
Jaja, school met de bijbel betekend inderdaad "afwijzing" van de evolutieleer... maar ook waarden komen erg naar voor natuurlijk.
|
Blijf het toch wel moeilijk hebben met dat afwijzen van de evolutieleer... Vanuit religieus opzicht kan ik me echt wel stuk herkennen in wat je schrijft over 'waarden' (Halloween-onzin e.d.), maar die evolutie-'dada' lijkt me veeleer schieten met een kanon op een mug. Ten andere: een echte scheppingstheologie die ervan uitgaat dat het bestaan niet gratuďet is maar allesbehalve vanzelfsprekend, zou m.i. echt wel een meerwaarde kunnen betekenen ZONDER dat daarom de wetenschap simpelweg buitenspel wordt gezet. Of moet ik per se van mijn hersenen een luchtbel maken om nog aanspraak te kunnen maken op lidmaatschap van jouw bijbelschooltje? Ik vind het weliswaar een moedig initiatief, maar je stelt jezelf wel aan de fundi-kant van het spectrum door idd vast te houden aan die letterlijke bijbelinterpretatie... Spijtig, ook al omdat ik vanuit die ideologie nog maar weinig tegenargumenten heb tegenover de moslim-onzin van 72 maagden als ultieme 'daar-doen-we-het-voor' paradijservaring (of waren het finaal toch druiven?)