Enkele post bekijken
Oud 7th July 2009, 23:11
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User

Hier ben ik weer even... jaja, vandaag heb ik veel tijd achter de computer doorgebracht... dus heb ik nog wel even tijd, ook al lonkt mijn bedje al aanlokkelijk...

Wat de vergunningen enzo betreft weet ik niet exact hoe dat zit, dat is ook niet mijn taak. Ik weet wel dat we 16 kleuters en 16 leerlingen lager onderwijs zouden moeten hebben om een aantal leerkrachten voltijds te laten starten... dus er bestaat een kans dat ik dit jaar nog half (of helemaal) uit de boot val... (maar ik heb nog aanbiedingen voor voltijdsen, dus werkloos zal er niet in zitten!)

Jaja, school met de bijbel betekend inderdaad "afwijzing" van de evolutieleer... maar ook waarden komen erg naar voor natuurlijk. Kindjes die ruzie maken moeten het oplossen met elkaar, vergeving vragen, enzo ... Verder krijgen de kinderen ook het vak 'Bijbel', wat in andere school nogal snel gereduceerd wordt tot praten over een multiculturele samenleving (of iets dergelijks). De boeken die we gebruiken worden grondig gescreend, zo doen we niet mee met halloween, ander thema's over heksen, geesten, vampieren, occultisme, ... worden gewoon verwijderd en herwerkt... (ook nog extra werk). Dit is ook te merken aan onze tijdstippen van rapportering. De kinderen krijgen rond de herfstvakantie grote toetsen, rond kerst niet, want dan bereidt de hele school zich voor op het grote feest: Kerstmis... Idem voor Karnaval, dit krijgt geen plaats in onze school, onze leerlingen hebben dan toesten. Maar met Pasen hebben we dan weer een hele feestweek en aanloop naar het feest Pasen. Op het einde van't jaar blijft het natuurlijk gelijkaardig aan andere scholen.

Vragen zijn nog altijd meer dan welkom... ik zal wel zien wanneer ik tijd heb...