Ik zal ook maar even de school voorstellen:
"De Springplank", de eerste school met de bijbel in het Vlaams-Brabantse gelegen... kleuter- en lager onderwijs!
www.despringplank.net... Momenteel wordt er nog kei hard gewerkt aan de site, want ik moet toegeven: het is echt nog niet wat het moet zijn! Mijn man is ondertussen ook mee in het team gesprongen en gaat hiervoor zijn best doen...
Verder zijn ze op't ogenblik bezig met het uitzoeken hoe we de rapportering en dergelijke zullen doen. We overwegen Broeckx voor de registratie en dergelijke, maar we zoeken nog iets om de leerlingen te beoordelen. We gaan namelijk niet met punten werken, maar met doelstellingen per vak (waarop ze goed, matig, slecht, of heel slecht kunnen zijn).
Ik ben momenteel aan't zoeken naar inkijkexemplaren van uitgeverijen van Franse boeken voor het 5e en 6e leerjaar. Van In heeft reeds toegestemd, die boeken zijn onderweg. Het moet allemaal snel gaan, over 2 weken moet ik beslist hebben welke boeken ik wil gebruiken in mijn klassen!
Vrijdag worden een deel van de meubels geleverd, schoolbanken, leerkrachtenbureas en schoolborden... kasten zullen we zelf moeten bestellen en uitzoeken (natuurlijk doen we dit samen: we gaan volgend weekend de ikea onveilig maken). Ik kan echter vrijdag niet gaan helpen met afladen en ineenvijzen... mijn broer trouwt... dus ik zal er eventjes 'uit' zijn...
Een school met de bijbel betekend dat het Woord van God als basis geld... leerkrachten worden hierop ook aangesproken, eerste vraag op mijn sollicitatiegesprek: Leg het evangelie uit. Dus ja, onze school is toch wel net iets anders dan andere scholen.
Als er nog vragen zijn, laat maar weten... ik hou jullie op de hoogte van wat er gebeurd... momenteel is de site hetgeen waar het hardst aan gesleuteld wordt. De leerlijnen zijn voor volgende week...
Volgende vergadering is op 14 juli (we hebben elke week minstens 1 personeelsvergadering... om alles rond te krijgen)...