Enkele post bekijken
Oud 7th July 2009, 17:54
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User

Waar wordt de school gesticht?
Aarschot, aan de Herseltsesteenweg hebben we en gebouwtje kunnen huren (later kunnen we dit overkopen).

Hoe pak je dit aan?
Rustig maar toch snel. We zijn begin deze vakantie begonnen, er was een team al wel enkele jaren mee bezig met het uitspitten van allerlei zaken. Maar 1 juli hadden we onze eerste personeelsvergadering, met 4 leerkrachten en 1 directeur. Je begint zo snel mogelijk met het zoeken van leerlingen (wat tot nog toe nog geen overdonderend succes is). Verder moet je een schoolreglement schrijven, pedagogisch project, vervoersplan, brandevacuatie, ... het zijn absurd veel dingen waar aan gedacht moet worden, maar het komt er wel... beetje bij beetje

Welke valkuilen kom je tegen?
Verschrikkelijk veel werk en verschrikkelijk veel geregel. Ik heb op korte tijd een heleboel verantwoordelijkheden gekregen (zo gaat dat, als je maar met 5 bent). Ik moet zelf gaan kiezen welke boeken ik wil gebruiken voor Frans (bijvoorbeeld) en moet deze aanschaffen, inkijken, bestellen, ... Aan alles moet gedacht worden, onze school is gratis: dus dat betekend ook massas potloden, gommen, kleurtjes, pennen, schriften, geodriehoeken, enzo... aanschaffen... grote bestellingen dus. Verder moeten we onze lokalen zelf volledig inrichten, we krijgen hiervoor een budget... maar dan nog is het moeilijk om te zeggen: ik wil zo'n kasten, en ik wil zo'n bord en zo'n tafels en zo'n ...

Wat zijn haar ervaringen?
Druk... ik heb het ongelooflijk druk. Ik heb nog nooit de leerplannen van het lager onderwijs gezien, maar nu moet ik ineens ook de leerlijnen enzo gaan opstellen... Gelukkig zijn we met een erg gemotiveerd en jong team: ik (22, geen ervaring), An (30, 7 jaar ervaring), Evelyne (26, 5 jaar ervaring), Kasper (24, 2 jaar ervaring), Naomi (secretaresse) en Erik (directeur, 30 jaar klaservaring).

Wat zijn de anderen hun ervaringen?
Zoals je al kon lezen, zijn we allen zeer gemotiveerd en zeer enthousiast... Aan teamspirit geen gebrek... maar we zijn ons er ook allemaal van bewust dat dit echt kei hard werken wordt! Voor iedereen!

Waar kan ze nog hulp mee gebruiken?
Alle mensen die reclame willen maken en kinderen naar onze school willen sturen zijn zeker welkom! 't Is in Aarschot te doen... dus allen daarheen, zou'k zo zeggen!

Wat hebben ze nog nodig?
Goh... alle materiaal voor kleuters en lagere schoolklassen is zeker welkom, dan spreken we over echt bijna alles: AVI-boekjes, skelet, wereldkaarten, landkaarten, boeken voor de bibliotheek, infoboeken, wiskunde figuren, knutselmateriaal, ...